פרגולות עץ גושני – 5 טיפים לתחזוקתם

פרגולות עץ גושני - 5 טיפים לתחזוקתם

כדי ליהנות לאורך שנים רבות מפרגולת עץ גושני, חשוב לבצע כמה פעולות תחזוקה בסיסיות אחת לשנה כדי לתקן את הנדרש.

יש פעולות שבעלי הנכס יכולים לבצע בעצמם,  אך אם נדרשת עבודה מקצועית כמו חיזוקים מומלץ לקרוא לאנשי המקצוע אשר בנו את הפרגולה כדי שיבדקו זאת בעין מקצועית ובמידת הצורך יקדימו רפואה למכה.

לאנשי המקצועי העוסקים בתחום זה יש את הציוד המתאים לעבודות הללו ואת כלי העבודה הנכונים ולכן עדיף שהם יהיו אלו שיבצעו זאת לאור הניסיון והידע הרב שלהם. כשהם יהיו על הסולמות הם יבחינו גם בבעיות הנוספות שעל פי הניסיון שלהם הן אקוטיות כך שהם יתקנו בהזדמנות זו כל תקלה קטנה כגדולה.

ביקורת של פרגולת העץ הגושני

אחד הדברים החשובים שיש לבצע הוא את יציבותו של הקירוי, יש לבחון זאת באופן מקצועי מכל זווית אפשרית כדי לעלות על כל בעיה. אם הקורות מתנדנדות, אם יש רעשים מסוימים כמו רעש חריקה או תזוזה, או אם הקורות רופפות חשוב מאד לחזק אותן ללא דיחוי כדי שחלילה הפרגולה לא תקרוס. קיים בלאי טבעי של הקורות עקב הרוחות החזקות ולכן הם משתחררים במעט.

מעבר לכך יש לבדוק את החיבורים של הקורות ולוחות העץ זה לזה במיוחד אם יש נקודות שהחיבורים רופפים חייבים לחזק אותם ולוודא שהם מהודקים לחלוטין. אם החיבורים התעוותו או ספגו חלודה יש להחליף אותם כך שיבצעו את החיבור באופן מלא.

פרגולות מעץ חשופות לטפילים ולמזיקים ולכן יש לבדוק את כל קצוות העץ ולראות אם קיימים בו וסביבו מזיקים כמו טרמיטים. אם כן, יש לבצע הדברה מאסיבית ביותר במרכיבי הפרגולה ובסביבתה כדי להכחיד את כולם באופן יסודי כך שהם לא יתרבו ולא יגיעו שוב.

אם הצבע של הפרגולה דהה במהלך הזמן עקב פגעי מזג האוויר ובעיקר עקב השמש החמה היוקדת לאורך רוב ימות השנה, חשוב לבצע מריחה של צבע יסוד ולאחר מכן לצבוע את כל הפרגולה בצבע עץ מיוחד בכל גוון שייבחר על ידי הלקוח.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שימושים שונים לריצוף טרוורטין
אבנים טבעיות כגון טרוורטין, יוצרות בחללי הבית השונים מראה כפרי וחמים, בעל סגנון אירופאי. כאן נכתוב...
קרא עוד »
נוב 28, 2021
הדברה בחיפה – ירוקה, ביולוגית או כימית?
התרגשה עליכם מתקפת חרקים? מעופפים? מכרסמים? אתם צרכים הדברה בחיפה? לפני שתזמינו את שירותי ההדברה כדאי...
קרא עוד »
מאי 05, 2021
נכנסים לגור בבניין חדש? הכירו את פתרונות החניון השונים
כיום נתוני צפיפות אוכלוסין עולים במקומות רבים בעולם, וכמו שיש מצוקת דיור, כך גם יש מצוקת חניה – לעוד...
קרא עוד »
אוק 11, 2022