דברים שחשוב לדעת על קרינה ממיקרוגל

מיקרוגל

המיקרוגל, הוא מכשיר ביתי שחולל מהפכה במטבחים ביתיים מודרניים. הוא נועד לבשל מזון במהירות באמצעות קרינה אלקטרומגנטית מיוחדת המחממת חפצים מבפנים. זה נועד ומשמש בעיקר לחימום מהיר של מזון. 

דברים שחשוב לדעת על קרינה ממיקרוגל |

המיקרוגל, כמו שאנו מכירים אותו, הינו מכשיר ביתי לא יקר, שחולל מהפכה רצינית במטבחים ביתיים מודרניים וגם במטבחים לא מודרניים, בעיקר בגלל ערכו הנמוך. הוא נועד לבשל מזון במהירות באמצעות קרינה אלקטרומגנטית מיוחדת שמחממת חפצים מבפנים. 

זה נועד ומשמש בעיקר לחימום מהיר של מזון מכל סוג ונוח ביותר למשימות הגוזלות זמן כמו להמיס חמאה או לחימום מים. שלא כמו תנורים מסורתיים, מיקרוגל מבשל אוכל מבפנים ולא מבחוץ. אמנם זה שימש במקור במטבחים מסחריים, אך כיום, הוא פופולרי ביותר בבתים ובמקום העבודה.

איך עובד תנור מיקרוגל

מיקרוגל, פועל באמצעות שליחת גלים אלקטרומגנטיים בתדר של 2.24 גיגה הרץ ואורך גל של 12.2 סנטימטרים דרך המזון. זה בתורו, גורם למולקולות המים שבאוכל לרטוט, והחיכוך שנוצר בעקבות מולקולות מים אחרות גורם לו להתחמם. 

כך אוכל מבושל מבפנים במיקרוגל. זו גם הסיבה שמזון קפוא ואוכל יבש (כמו אורז) לא מבושלים בצורה יעילה במיקרוגל. קפואים וחפצים חסרי לחות, אינם מגיבים במהירות או באופן אחיד לקרינת מיקרוגל. 

כדי להבטיח שמזון יתבשל בצורה שווה יותר, תנורי מיקרוגל רבים כוללים צלחת מסתובבת כדי להפוך את האוכל במהלך הבישול.

מי המציא את המיקרוגל? |

התנור במיקרוגל, הוא תוצאה של גילוי מקרי שנעשה על ידי ד"ר פרסי לברון ספנסר, מהנדס אלקטרוניקה בהדרכה עצמית, העובד בחברת Raytheon Corporation. 

בשנת 1946, בעת שעבד על צינורות ואקום מגנטרון במרדף אחר טכנולוגיית מכ"ם משופרת, הוא הלך ליד צינור ואקום וגילה כי בר הממתקים שלו נמס בכיסו. הוא הבין שהמיקרוגל מהצינורות ואקום יכולים לבשל אוכל, וניסה זאת על ידי הצבת גרעיני פופקורן באותו מיקום. 

זה הביא ליצירה הראשונה בעולם של פופקורן במיקרוגל. בשנת 1947 ייצר רייתאון את תנור המיקרוגל הראשון של ראדראנג', שגובהו היה רב ורוכבו מטר וחצי.

אולי יעניין אותך גם מיגון קרינה

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בדיקה ושיפור לחצי מים בעיקר במקרים שיש בעיה כרונית של לחצי מים בבניין
לשטוף את היום במקלחת אחרי יום עבודה מפרך כמה מבאס לחזור אחרי יום מתיש ולשווע למקלחת כשהמים ממאנים...
קרא עוד »
אוק 13, 2019
השכבות הנסתרות של פינוי עתיקות מהבית
צלילה אל עולם העתיקות, במיוחד כאשר בוחנים שירות פינוי חפצים ישנים מהבית, יכולה להיות מרגשת וסוחפת...
קרא עוד »
נוב 05, 2023
חיפוי קירות חדר שינה
בעבר קיר היה קיר. חומר הגלם בו השתמשנו לבניית הקיר, בין אם מדובר בעץ, גבס, בלוקים או בטון היה נשאר כך...
קרא עוד »
ינו 11, 2022