ראטן וקש – תוספת נהדרת לעיצוב הבית

ריהוט ראטן

העונה החמה עושה חשק להכניס מעט קלילות לבית, ולכן הבחירה בפריטי ריהוט העשויים מחומרי גלם טבעיים היא הרווחת ביותר בתקופה הזו בשנה. בין פריטי הריהוט הנפוצים ניתן למצוא גם את פריטי הריהוט העשויים ראטן והקש, המוסיפים אווירה קלילה לכל חלל בו הם ניצבים ומתאימים בצורה מושלמת כמעט לכל קונספט עיצובי.

סוגים של ריהוט מעוצב עשוי ראטן וקש

כיוון שראטן וקש מהווים תוספת נהדרת לפן העיצובי של הבית, ניתן למצוא סוגים שונים של פריטי ריהוט מעוצבים העשויים משילוב של חומרי גלם טבעיים אלו:

  • כסאות, כורסאות וערסלים – פריטים המשמשים לישיבה, לרוב בחללים חיצוניים לבית כיוון שהראטן והקש עמידים מאוד מפני פגעי מזג אוויר.
  • שולחנות – שולחנות המשמשים לעיצוב או שולחנות גדולים ופרקטיים, הנכללים לרוב כחלק ממערכות ישיבה מלאות.
  • פריטים דקורטיביים – שילוב של ראטן וקש מושלם גם במקרה של פריטי אקססוריז דקורטיביים לבית המונחים ע"ג קונסולות כניסה כמו כלי קיבול לעציצים, סלסלות להנחת פירות, הדומים קלועים לעיצוב וישיבה וכו'. 

מה ההבדל בין ראטן לקש?

כשמדברים על רהיטים עשויים קש, נהוג לבלבל בין פריטים מקש לבין פריטים מראטן – כאשר למעשה מדובר על הבדלים מהותיים בין שני חומרי גלם אלו. הקש הוא סוג של דגן קל משקל ובעל צבע בהיר, והוא משמש לרוב לצורך קליעת סלים וכלי קיבול. מפאת משקלו הקל, הקש איננו מתאים לייצור פריטי ריהוט גדולים שנועדו לשאת משקל כמו שולחנות, כסאות, מדפים וכו'.

לעומת הקש, הראטן הוא צמח המאופיין בגבעול דק אך חזק וגמיש, ולכן הוא מושלם לצורך הכנה ועיצוב של פריטי ריהוט קש וראטןכמו מערכות ישיבה, שולחנות, כורסאות, ערסלים, מדפים ועוד פריטים רבים המוסיפים יופי וייחודיות לעיצוב הבית.   

בקרו בסטודיו 26 – חנות עיצוב ייחודית >>>

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חלונות עץ – מדוע משתלם להתקין אותם
כשאנחנו מתכננים ומעצבים בית חדש או בית קיים שעומד לעבור שיפוץ, אחד השאלות החשובות שעלינו להכריע...
קרא עוד »
ינו 02, 2020
עיצוב חיצוני לבית פרטי
כל אדם רוצה להיות מקובל בחברה ורוצה לזכות לכבוד מן החברה בה הוא חי. זה נכון כאשר אנחנו מדברים על יחסים...
קרא עוד »
פבר 10, 2019
פרגולות עץ גושני – 5 טיפים לתחזוקתם
כדי ליהנות לאורך שנים רבות מפרגולת עץ גושני, חשוב לבצע כמה פעולות תחזוקה בסיסיות אחת לשנה כדי לתקן את...
קרא עוד »
דצמ 03, 2019