פסי האטה בישראל – סוגים ותקנים
פסי האטה ממלאים תפקיד חשוב מאוד במניעת נסיעה במהירות גבוהה במקומות בהם חשוב להאט כדי למנוע תאונות ואיבוד שליטה. פסי האטה שונים קיימים כיום בשוק הישראלי בפרט ובעצם בכל העולם. בכל מקרה חשוב לדעת כי לכל מקום צריך להתאים את פסי ההאטה המתאימים מבחינת ביטחון ונוחות, אך תמיד עלינו לתת דגש מספק לגבי התקן והשימוש הבטוח במוצר. זאת כדי להבטיח כי פסי ההאטה אכן עונים על הצורך שקיים במקום בו הם מותקנים, הם מקדמים את היבטי הבטיחות בצורה השימושית והנוחה ביותר.
סוגים שונים של פסי האטה
כאשר עולה הצורך לרכוש ולהתקין פסי האטה אתם עומדים ללמוד על הענף ועל האפשרויות השונות שמוצעות בו. כלומר, תפגשו בחנויות הייעודיות סוגים שונים של פסי האטה ומגוון אביזרים משלימים שיוכלו לאפשר התאמה אופטימלית של פסי ההאטה לכל מקום באשר הוא. בין היתר ניתן להבחין בנקודות הללו:
- החומר ממנו מיוצרים פסי ההאטה. החומר הגמיש והמומלץ הינו גומי, הוא מאפשר לכלי הרכב להאט ולהמשיך בנסיעה בלי לגרום לחיכוך מוגבר. כמו כן הגומי נחשב לחומר גלם עמיד למדי לשימוש בכבישים ובמגע יומיומי עם כלי רכב. לעומת זאת ניתן למצוא את פסי ההאטה שמיוצרים מחומר פלסטי. חומר קשה יותר שההתנהגות שלו מול כלי הרכב שונה מהגומי.
- ניתן לבחור פסי האטה שכוללים גם אמצעי תאורה, נורות כמו עיני חתול. אלו ממלאים תפקיד חשוב בהבלטת הפסים מול עיני הנהג. כך שכל הנוסעים יראו גם בשעות החשיכה את פסי ההאטה ולא יפספסו אותם מרחוק. העובדה שפסי ההאטה יהיו בולטים תאפשר לנוהגים להתארגן ולהאט כאשר הם מתקרבים לפסים ההאטה.
- יש פסי האטה מגומי רחבים יותר ופחות. לכל כביש ולכל מקום יש להתאים את הפתרון המתאים לו.