הפיכת חדר לממד – ההזדמנות שלכם להגן על חייכם

הפיכת חדר לממד

הצורך בממ"ד

במצב ביטחוני כה רעוע, לא פלא שכולם מבינים כי חדר ממ"ד הוא מצרך חשוב במיוחד, אבל מה לעשות שהדירה שלכם נבנתה לפני חוק המחייב בניית ממ"דים ולא זכיתם בממ"ד משלכם? עבורכם יש פתרון מושלם – הפיכת חדר לממד. כמה פשוט וקל. אתם רק צריכים לבחור חברה שעוסקת בבניית ממ"דים בחדרים קיימים ולצאת לדרך למען הבטיחות שלכם ושל בני משפחתכם.

 

גודל, חלון, כניסה, אוורור ותכנון מוקפד

גודלו של חדר ממ"ד צריך להיות לפחות 8 מ"ר. חייב להיות בחדר ממ"ד חלון הדף שנפתח כלפי פנימה, הכניסה לממ"ד צריכה להיות מתוך הדירה כמובן. פתחי אוורור הכרחיים אף הם, ובאופן כללי מתכנן החדר יהיה מהנדס שפועל על פי התקנים המחמירים של פיקוד העורף.

 

למה יכול לשמש חדר ממ"ד?

פרט חשוב – הפיכת חדר לממד מצריך מכם תכנון מוקפד וחשיבה אחראית. אתם לא יכולים להפוך חדר ממ"ד לחדר אמבטיה, שירותים או מטבח. הממ"ד יכול לשמש חדר משחקים או חדר עבודה. אם תקפידו לאוורר את החדר מדי שעה ביום, תוכלו להפוך אותו גם לחגר ילדים בהתאם לצורך.  כך תרוויחו חדר ממ"ד כחדר לשימוש יום יומי.

 

מערכת הסינון

מערכת סינון צריכה להיות מותקנת בהתאם לכללים של פיקוד העורף. האוורור צריך להתאים לשישה אנשים. ספיקת האוויר צריכה להיות 36 מ"ק לשעה במצב של סינון ו־72 מ"ק לשעה במצב של אוורור. הפיכת חדר לממד – לא כזה עניין מסובך.

 

דלת הממ"ד וחלון הממ"ד

דלת ממ"ד צריכה להיות אטומה מגזים ולהיות מותקנת בקיר הפנימי של הממ"ד. הדלת צריכה להיפתח פנימה, ואם רוצים להפוך חלון הדף לדלת נוספת, הדבר אפשרי בהחלט. חלון ממ"ד צריך להיות מותקן כשגובה מפלס החלון לא פחות מ־1.05 מטר. שטח החלון יהיה מקסימום  1.21 מ"ר, הרוחב יהיה 0.6־1.1, והאורך 1.1-0.8 מטר. חלקו הפנימי של החלון יהיה אטום לגזים, כמו כן יותקן אלמנט נגד הדף. מומלץ להוסיף חלון בעל ציר כפול הנפתח כלפי פנים בעוד החלק התחתון נותר במקומו והחלק העליון מאפשר אוורור ראוי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
באילו מקרים יש צורך בהתקנת מרזב חיצוני?
המקרים הנפוצים ביותר שבהם מחליטים להתקין מרזב חיצוני על קיר הבניין הם כאשר המרזב הפנימי נהרס או...
קרא עוד »
נוב 28, 2019
מהפכה בניקיון העסקי: מכונות שטיפה לרצפה
בתחום של שמירה על ניקיון והיגיינה בחצרי העסק, תפקידן של מכונות שטיפת רצפות הוא לא פחות ממהפך. מכשירי...
קרא עוד »
אוק 30, 2023
איך מנקים עובש באמבטיה?
רטיבות בתוך מבנים מובילה לנזקים שונים ומטרידים. אחד הבולטים שבהם הוא עובש. כמובן שככל שיש במקום יותר...
קרא עוד »
נוב 25, 2019