חימום תת רצפתי חשמלי

חימום תת רצפתי חשמלי

מהו חימום תת רצפתי חשמלי ומדוע זוהי תשתית שחובה להסדיר בחורף הישראלי של שנת 2021? החורף בישראל בשנים האחרונות הוא לא מה שהיה פעם, ומשנה לשנה הוא צפוי להיות עוד יותר קר מאשר בעבר. מדוע זה קורה, וכיצד מומחי סביבה רבים משייכים זאת להתחממות כדור הארץ? כאשר נוצרת התחממות בקיץ, נוצרים אדים באוויר, כאשר ההבדל בין אזור שחון לאזור לח הוא שבראשון הם מעטים ובאחרון הם רבים, והם אלו שגורמים לנו לחוש ברטיבות ולא רק ביובש של החמסין עצמו. האדים הללו עולים, בסופו של דבר, לשמים ויוצרים עננים בחורף. לכן, ניתן לחזות שככל שהקיץ ביולי אוגוסט באותה שנה היה חם יותר, החורף הבא צפוי להיות יותר גשום. הגשם מביא עמו טמפרטורה קרה, רוחות והרגשה שהרצפה קרה כשדורכים עליה. כיצד ניתן להתגונן מפני התופעות הללו? על ידי הסדרת חימום תת רצפתי חשמלי.

מהו חימום תת רצפתי חשמלי?

חימום תת רצפתי חשמלי מורכב משני סוגים של חלקים, צינורות ובקרים. הצינורות הם תעלות ההולכה של החום ואסור שהאדם או חיות המחמד יבואו עמם במגע. לכן, הם נמצאים מתחת לפרקטים ולבלטות שלכם ולמעשה גם מתחת למצע החול או הסומסום שלהן, על מנת להבטיח את תנאי הבטיחות הטובים ביותר. בקצה הקו של הצינורות נמתחים חיבורים לבקרים עצמם שיהיו גלויים ויאפשרו לכם להשתמש במערכת, הבקרים הם כמו שלטים רחוק, אבל במקום שלטים ניידים הם נייחים, מקובעים במקום אחד ומחוברים בכבלים לצינורות ההולכה שמתחת לרצפה.

כיצד מפעילים חימום תת רצפתי חשמלי?

מרגע שהוא הותקן, החלקים היחידים שמותר לכם לגעת בהם הם הבקרים. בכל אחד מהם ישנו כפתור הדלקה/כיבוי וכפתורי ויסות המאפשרים לשלוט גם בעוצמת החום וגם בעוצמת ההנעה שלו (שדומה לקצב הנעת קור במזגני בית ומכונית). הפעלתו של חימום תת רצפתי חשמלי מאפשרת לכם להעלות טמפרטורה, להוריד טמפרטורה, להגביר קצב הפצת חום או להחלישו. כמובן שמתאפשר לכם גם לבטל את פעילות המערכת בבוא העונות החמום, באמצעות כיבוי.

האם המערכת שומרת עלינו מפני טעויות שעלולות להוביל לשריפה?

בוודאי. אלו מערכות תקניות. מערכת לא תקנית אינה מורשית לשיווק בתור פתרון חימום תת רצפתי חשמלי. בישראל, התקן הכי חשוב הוא מניעת כוויות מטמפרטורות גבוהות ולכן בחלק מהמערכות נקבעת טמפרטורת מקסימום שמנמנה אי אפשר לחרוג ובחלק אחר המערכת פשוט לא תעבוד אם תנסו להגביר לאותה עוצמה. בנוסף, ישנם תקנים לגבי קלות הפעלת המערכת, כל בקר מצויד בכפתורים אשר קל מאד להתמצא בהם ולהגיע להפעלה יעילה ופשוטה של כל הפונקציות.

האם למערכת יש בלאי נצבר? עדכון גרסה?

כמו בכל טכנולוגיה אחרת, כמובן שבשלב מסוים היא מגיעה לסוף דרכה ולצורך לעדכן אותה. ברם, לקוחות קיימים זכאים למחיר יותר טוב מאשר לקוחות חדשים שמעוניינים לקנות מערכת מתקדמת מאפס. בנוסף, חברת שיווק חימום תת רצפתי חשמלי שומרת על קשר עם לקוחותיה ומעדכנת אותם כאשר יוצאות מערכות יותר מתקדמות על מנת לשקול החלפה בנקודות זמן שונות. בהשוואה לטכנולוגיות אחרות, מדובר באחת שמאריכה חיים PER התקנה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לבחור מזרן שיתאים לכם?
שנת לילה טובה חיונית לשמירה על בריאות גופנית ונפשית טובה. מזרון נוח יכול לשפר את איכות השינה ולהקל על...
קרא עוד »
מאי 26, 2023
הללויה
ריהוט הוא כמו הלבוש של הבית שלכם. דמיינו בית ללא ספה, מיטה, שולחנות וכיסאות. זה בעצם קשה לדמיין, לא?...
קרא עוד »
מאי 06, 2022
מבלים הרבה זמן בבית לאחרונה? הגיע הזמן לשפץ את המטבח
התקפה האחרונה שיבשה את מהלך החיים החד גוני לכל אדם ברחבי העולם. הקורונה שפלשה לחיינו ללא התראה, גרמה...
קרא עוד »
יול 28, 2020