עיצוב סביבה לימודית
התלמידים של ימינו, מחפשים סביבת למידה שאינה מיושנת כמו כיתות לימוד מסורתיות, אך גם מיועדת במיוחד לתמיכה בחשיבה. עיצוב סביבה לימודית – לפעמים זה כל מה שהתלמידים צריכים כדי להצליח.
עיצוב סביבה לימודית
התלמידים של 2020, מעדיפים את סביבת הלמידה שדוחפת את יכולת הלמידה שלהם עם שינוי אסטרטגיות ושיטות הוראה.
הם רוצים להיות חלק מתוכנית למידה בעלת השפעה, המספקת תחושת הישגיות בזמן שהם יכולים להיות אדפטיביים ואינטראקטיביים עם תלמידים ועמיתים כמו גם מדריכים. בקצרה, הם רוצים להיות שחקנים פעילים ומעורבים לאורך כל מסלול הלימוד. כיצד לכסות את הצרכים הללו? באמצעות עיצוב סביבות לימוד.
מרכיבים וחשיבותם של סביבת למידה יעילה
פיתוח סביבת למידה מרתקת וחיובית עבור התלמידים, במיוחד בקורס מסוים, הוא אחד ההיבטים היצירתיים ביותר בהוראה.
בדרך כלל, ההתמקדות היא בסביבות הלמידה הגופניות (המוסדיות) כמו תיאטראות הרצאות, כיתות לימוד או מעבדות; או על טכנולוגיות שונות, המשמשות לפיתוח סביבות למידה מקוונות.
עם זאת, סביבת הלמידה היא ביטוי שהוא רחב בהרבה מהמרכיבים הללו. המונח מורכב מ:
- מאפייני הלומדים
- יעדי למידה והוראה
- פעילויות התומכות בלמידה
- תרבות המשרה נוחות בסביבת הלמידה
מה מייצר סביבת למידה טובה
סביבת למידה היא פלטפורמה מגוונת בה משתמשים בתי ספר, בכדי ללמוד מיומנויות חדשות. בעוד שהלומדים יכולים ללמוד במגוון הגדרות, המונח מתייחס לחלופה לכיתה המסורתית. המונח אינו מעביר קונוטציה מסורתית או מוגבלת כמו חדר מלא שולחנות עבודה ולוח גיר.
גורמי קידום למידה
בדרך כלל גורמים חברתיים, פיזיים, פסיכולוגיים או תרבותיים המעורבים בסביבת הלמידה, משפיעים באופן עמוק על יכולות הלמידה של התלמידים. אם אווירת הלמידה לא תורמת לרכישת ידע או כישורים חדשים, יהיה קשה לתלמידים להישאר שקועים בלימודים.