הקשר בין עיצוב המשרד לתפוקת העובדים בו

עיצוב המשרד ותפוקת העובדים

לא מעט מחקרים נערכו במהלך השנים על היחס אופי המשרד והעיצוב שלו לבין תפוקת העובדים. הטענה של מרבית המחקרים היא, אם המשרד בנוי, מתוכנן ומעוצב בצורות אפקטיביות, בצורות יעילות, אזי שתפוקת העובדים תעלה.

זה לא אמור להפתיע, הרי אנחנו יכולים לקחת את המקרה ההפוך ולהבין מתוכו, מדוע עיצוב משרד בצורה מסוימת למשל עם שולחן משרדי מעוצב, יכול להגביר את התפוקה של העובדים. למשל, אם אנחנו ניקח משרד לא מסודר, לא מאורגן, משרד שאיננו מעוצב בצורה יפה אלא בצורה חשוכה, משעממת, שלא נגיד דיכאונית, סביר להניח שהתפוקה של העובדים תהיה בהתאם. בין אם זה בגלל שהם לא ימצאו שום דבר ולא יוכלו לעבוד בצורה מסודרת ובין אם זה בגלל, שלא יהיה להם רצון או חשק לעבוד בצורה אופטימאלית. בסופו של דבר, עיצוב משרד זה חלק מתנאי העבודה.

כשאנחנו מדברים על עיצוב בכלל ובפרט עיצוב משרד, בדרך כלל אנחנו בוחנים זאת בעיניים של נראות, בעיניים של העיצוב בלבד. אך כפי שאנחנו יודעים, עיצוב בכלל ובפרט עיצוב משרד הוא מעבר לכך. הוא מתייחס גם להיבטים נוספים, כלומר היבטים פרקטיים, מעשיים.

למשל, כשאנחנו מעצבים משרד, בין היתר אנחנו צריכים להחליט על גופי תאורה שיוצבו במקום. אנחנו לא יכולים להסתפק אך ורק בתאורה חיצונית. אם אנחנו נדע לבחור גופי תאורה בצורה נכונה, כאלה שיכולים להתאים הן לעיצוב של המקום והן לאופן בו אנחנו משתמשים בו, אזי שאנחנו גם נפיק תועלת מבחינת עיצוב, גם תועלת מעשית, פרקטית, וגם אנחנו יכולים לחסוך בעלויות של צריכת החשמל.

דוגמא אחרת שיכולה לעזור לנו להבין את הקשר בין עיצוב משרד לתפוקה של העובדים, באה לידי ביטוי בריהוט. אם נבחר ריהוט משרדי מודרניקרי שולחנות, כסאות, ארונות וכדומה, שהם גם מעוצבים בצורה יפה וגם פרקטיים, אז אנחנו נפיק הרבה יותר תועלת וכמובן נוכל לשפר את תפוקת העובד. מנגד, אם אנחנו נשתמש בכיסאות לא מעוצבים או שולחנות לא מעוצבים בצורה יפה, אפילו אם הם יהיו פרקטיים, ייתכן מאוד שנפגע בתפוקה של העובדים שלנו.

כיצד עושים את זה בצורה נכונה

בשביל ליהנות מתפוקה טובה וגבוהה של עובדים, עלינו לבחון היטב מה הם צריכים ומנגד, כיצד אנחנו רוצים לעצב את המשרד שלנו בצורה נכונה.

זה אומר, בין השאר, שאנחנו צריכים לבחון את המבנה של המשרד, כיצד אנחנו רוצים ויכולים לעצב אותו, איזה קונספט אנחנו יכולים לספק לו, מה הסגנון הנכון עבורו, גם בהיבטים של אופי המשרד והמוניטין שאנחנו רוצים לייצר לו וגם במובן של צרכי העובדים.

מדובר בתכנון מאוד לא פשוט, מאוד עדין, אך כזה שאם נדע לעמוד עליו היטב, אין ספק שנגיע לתוצאות אופטימאליות. הן בהקשר של עיצוב והן בהקשר של תפוקה אצל העובדים שלנו.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אפשרויות מאירות: בחירת מוצרי התאורה המושלמים
כשמדובר בשיפור האווירה של חלל, התאורה הנכונה יכולה לעשות את כל ההבדל. אבל עם אינספור אפשרויות זמינות,...
קרא עוד »
דצמ 12, 2023
סודות לשינוי חללים משרדיים ומסחריים
עיצוב משרדים וחללים מסחריים הוא יותר מסתם סידור רהיטים ובחירת ערכות צבעים. מדובר ביצירת סביבות...
קרא עוד »
דצמ 18, 2023
איך תהפכו את חדר התינוק שלכם לכיפי ורגוע
כאשר תינוק חדש מצטרף למשפחה זו שמחה ואושר שאין כמוהו. כדי להיערך כמו שצריך לאירוע המרגש, מומלץ...
קרא עוד »
מרץ 05, 2019