טיפים שאיבת דלק שגוי

טיפים שאיבת דלק שגוי

הלחץ של העבודה ואינספור המטלות היומיומיות, היסח דעת רגעי, רכב חדש שעוד לא התרגלנו אליו, שימוש במכונית של אדם אחר (במסגרת העבודה, של בן/בת זוג וכו') – כל אלה יכולים להוביל למילוי סולר במקום בנזין, או להפך, בנזין במקום סולר. במקרים אלה הדבר הנכון לעשות מיד כשמתגלה הטעות הוא להפסיק לנסוע ברכב ולהזמין שירות שאיבת דלק. הטיפים הבאים יעזרו לכם לחזור לשגרת היומיום בבטחה ובמהירות, ובעיקר בלי נזקים נוספים.

לא לנסוע עם הרכב בשום מצב

הנזק שעלול להיגרם למנוע עקב שאיבת דלק שגוי הינו חמור במיוחד. בפרט ישנה סכנה כשמתדלקים רכב דיזל עם בנזין. החלקים החשופים לפגיעה הם הבוכנות, המזרקים שבמערכת ההצתה, משאבת הדלק, מסננים ועוד. גם נסיעה קצרה עלולה להוביל להוצאות של אלפי שקלים מאוחר יותר, ולכן הטיפ המשמעותי ביותר הוא להפסיק לנסוע מיד – וכמובן להזמין איש מקצוע עם הציוד המתאים לשאיבת הדלק הלא מתאים.

ציוד מתאים וזמינות גבוהה

ישנם לא מעט אנשי מקצוע שמציעים שירותי מוסך שונים בניידות מלאה, כלומר מגיעים עד אליכם בכל מקרה של תקלה. חשוב לוודא מראש שלאותו נותן שירות יש משאבות שמאפשרות ריקון מלא של טנק הדלק, עד הטיפה האחרונה של הסולר או הבנזין. דגש נוסף הוא זמינות, ובהקשר זה כדאי לדעת שאנשי מקצוע אמינים ומנוסים מבינים שבמצב שבו אתם נמצאים כל דקה מרגישה כמו שעה ולכן הם לא רק מתחייבים על הגעה מהירה אלא גם מממשים את ההתחייבות.

מה חשוב לבצע אחרי שאיבת הדלק?

שאיבת דלק שגוי היא רק הצעד הראשון בדרך חזרה לשגרה מלאה ולשימוש בטוח ברכב. איש מקצוע מיומן ובעל יושרה גם ינקה את מערכת ההזרקה ויבדוק את הפילטר – בחלק מהמקרים ניקוי יספיק לפעולה תקינה ובמקרים אחרים נדרשת החלפת רכיב זה. בנוסף, הוא ימלא ברכב את הדלק הנכון בכמות שתספיק בוודאות להגיע בלי לחץ לתחנת דלק, והפעם לתדלוק הנכון.

לבדוק את ביטוח הרכב

לאחר השלמת שאיבת דלק והטיפול בתקלה, כדאי גם לבדוק את ביטוח הרכב. בחלק מהפוליסות ישנו כיסוי לנזקים למכונית, גם אם הם נגרמו כתוצאה מחוסר תשומת לב שלכם – ולכן ייתכן שמגיע לכם החזר מחברת הביטוח.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
צינור השקיה – בעל חשיבות רבה
צינור השקיה הוא מרכיב חיוני עבור תעשיות ועסקים רבים, שכן הוא משמש להעברת נוזלים, גזים וחומרים אחרים...
קרא עוד »
מרץ 13, 2023
סוגי עיבודים בשיש שכדאי להכיר
את המילה שיש כולנו מכירים וכולנו עושים גם שימוש במונח ובחומר. אבל חשוב להבין כי המילה הזו כוללת בתוכה...
קרא עוד »
ינו 08, 2020
איך שומרים על ריצוף אבן טבעית בבית?
אבן טבעית הפכה לחומר מבוקש לחיפויים ולריצוף איכותי ויוקרתי. לעומת ריצוף וותיק (טראצו), ריצוף אבן...
קרא עוד »
יול 21, 2021